Time for work

Efter att ha spenderat typ hela dagen i min soffa för att bli kvitt den jäkla febern och förkylningen är det nu dags att åka till jobbet för ett nattpass. Inte direkt vad man är sugen på men det går nog bra! Jag bakade bullar igår så  jag ska ta med ett lass till jobbet så vi har nåt att fika på. Nyttigt under nattskift ;)

Ses imorgon!

Reseberättelse, Del 1

Nu så, vår resa började med att vi flög till Rhodos. Flygstolen dit och hem var det enda vi hade bokat innan.
Sen hade vi kollat upp en del öar vi ville åka till.
Vi landade på Rhodos runt 12 på dagen och åkte direkt med lokalbussen in till stan för att ta reda på när första färjan skulle gå till ön Santorini. Vilket borde varit lätt men alla visade oss åt olika hamnar så vi gick väl i nån timme innan vi tillslut hittade rätt.
Sen däckade vi på en strand eftersom båten skulle gå 01 på natten. Och platsen där färjan skulle gå ifrån tyckte vi var helt okej på dagen. Dock var det inte lika mysigt att gå typ 700 meter på en helt öde väg med båtvrak omkring sig mitt inatten utan en enda lampa.. När vi väl kom fram satt dessutom flera båtchaufförer och drack massa sprit.
Men vi tog det hela lugnt när vi började se fler backpackers och blev vänner med ett par.

Efter en försenad båttrip kom vi fram till Santorini. Santorini ligger brecis bredvid en vulkan varpå de hade svarta stränder, så kallade black beaches.

Vi åkte även på en trip till vulkanön:

På den här utflykten mötte vi även världens gulligaste par från Kalifornien. Rachel och Alan som var urgulliga och tog med våra väskor tillbaks till hotellet då vi forsatte vidare på trippen för att bada i varma källor osv.
det var även på den här trippen som vi red åsna och Tove upplevde sin största dödsskräck någonsin enligt henne själv. Haha.
Det hände då hennes åsna var en av fem i ledet som var bundna ganska tätt med varandra. Min däremot gick helt för sig själv där framme. Hur som helst snubblade åsna nr 1 och Tove som satt på åsna 3 var helt säker på att alla åsnor skulle ramla ihop i en hög med dom i mitten. Alternativt att åsnorna längst bak skulle bli rädda, börja busa och "råka hoppa över kanten", som i det här fallet var en ca 1,20 meter hög mur medans åsnornas ben var ca 80-90 cm. Haha, men är man rädd så är man. Och det stupade ganska rejält på sidorna så hennes skräck är ju helt okej för en som är rädd för allt vad hästar och åsnor heter.

Efter Toves skräck åkte vi mot staden Ia som ligger högst upp på santorini och som har en väldigt känd solnedgång.

Fortsättning följer! :)

Take me back!

T

Måndagmorgon och jag vaknade tidigt och tänkte ta en skön springtur innan frukost men nej, istället vaknade jag och hade ont i halsen..
Så efter en frukost med nybakade bullar ( bakade igårkväll) och en dusch så sitter jag nu här framför datorn istället. Jag ska dock jobba i några timmar innan den första delen av reseberättelsen kommer upp.
Men den som väntar på nåt gott... ;)

Ha det super i ett par timmar så hörs vi sen!

Night night

Hehe söta ni är med alla kommentarer.
Jag ska inte eller har slutat blogga, har bara haft fullt upp de här veckorna.
Med massa saker som ni kommer att få höra om här vartefter :)

Nu ska jag sova så jag kan uppdatera er med en reseberättelse och massa bilder imorgonbitti.

Sov gott godingar!

Summerbreeze

En snabb dagens outfit. Om två timmar slutar jag jobba. Man va något opepp på att gå till jobbet vid två när solen sken.. Men men jag är inte bitter på er som fått legat i solen hela dagen! ;)

Greece

Snart ifatt så jag kan börja blogga igen!
Idag har jag jobbat, firat farmor och tränat fotboll. Härlig dag!

Partypic from last night

Fina Tove och jag igår!

Home!

Borta bra men hemma bäst! Alla ni som läser vet ju inte att jag har varit på två veckors båtluff i Grekland!
Har varit en helt underbar och galen resa!
Reseberättelse lovas!

Ska fösöka få in alla bilder nu! :)

DAD, a son`s first hero, a daughter`s first love

Det gick riktigt bra idag! Så jäkla glad!!
Nu ska jag sätta mig och smälta allt och unna mig ett glas vin! Här ska firas :D

På väg för att prova ut MITT livsmedel :D

Idag är det dags för typ den största utmaningen hittills i mitt liv.
Jag ska till svenska livsmedlets forskningsinstitut i Göteborg för att prova ut mitt livsmedel! :D
Överlycklig tjej!

( Jag vet att jag inte svarat eller publicerat era kommentarer ordentligt. Jag brukar nämligen göra typ allt sånt från min telefon och blogg.se appen fungerar inte än. )